tisdag 23 oktober 2018

Hej !

Här kommer en liten blom kurs.
Dessa visade jag på Gullbranna träffen iförra helgen


Jag använder Pysseltagens akvarellpapper

Bara älskar denna användbara punch

Titta på bilden så ser du hur jag har klippt


Sätt pincetten så här och böj utåt ,samma på andra sidan av kronbladet


Gör samma på alla



Gör ett långt klipp mot mitten,sätt på lim och vik över bladet 




Rulla kanterna med pincetten .jag gör ett litet vik mitt på bladen med


Här trycker jag till bottnen med min nagel så att blomman blir lite plattare



Nästa blomma klipper du av ett blad men sparar det 
Limma och vik över







Klipp av en liten bit och tryck med nageln igen


Nästa blomma klipper jag så att jag får en bit med 2 blad och en med 3 blad.
Gör såhär med den med 3 blad 


Gå inte helt omlott här


Klipp en bit och tryck till


Då  har vi kvar dessa 


Då börjar vi monteringen






Såhär snurrar jag ihop den med 2 blad,klipper av en bit och limmar i rosen



Den sista rullar jag som en strut



Färdig !


Blomma nr 2


Klipper såhär


Sprejar med vatten eller mist


Sätt pincetten såhär och rulla ihop



Låt torka och öppna upp bladen lite 


Fin den med.


Sista blomman


Samma klipp 


Spreja med vatten eller mist


Lägg ett blad såhär mot tex en penna



Håll såhär och nyp mot mitten av bladet






Hoppas att ni testar att göra dem, de är jätte roliga att göra.

Stor kram

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annorlunda vårblommor till Marie

Hej Idag vill jag visa er ett kort som jag har gjort till min dotter, som snart fyller år. Jag tror inte att hon läser i bloggen, men om hon...