onsdag 6 mars 2019

Vår ask

En liten användbar ask i vår,kanske till konfirmations och student smycken




Lite annorlunda ask.



Aloe Vera cardstock




Då har vi dessa big linjerna


Gör 2 små penn märken på första rutan


Samma på den tredje rutan


Såhär skall det se ut

Biga sedan på diagonalerna och mellan penn märkena




Biga likadant i den andra rutan


Såhär skall det se ut

Då var det jobbiga gjort !




Fram med saxen


Jag klipper bort big linjerna 


Mönsterpapper



Vik topparna såhär




Gör ett hål i toppen där vi skall trä ett fint band


Ta ut ut liten halv cirkel i den ena flärpen på locket
Jag använde en 1 inch punch


Lim eller tejp



Nu limmar vi ihop botten








Vik in flärpen med halvmånen först





Trä nu ett fint band i hålen





En liten dekoration på sidan


Tror att det är en mal men den var riktigt fin ändå
hi hi hi !




Eller så kan man gå all in och köra blommor och blad


Hoppas att ni tycker om min ask.
Den är riktigt kul att göra.

Lycka till !

Kram Susanne

Material
Mönsterpapper verkar vara slut
Fint rosa band

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annorlunda vårblommor till Marie

Hej Idag vill jag visa er ett kort som jag har gjort till min dotter, som snart fyller år. Jag tror inte att hon läser i bloggen, men om hon...