onsdag 8 maj 2019

I dag blir det en kortvikning som heter

Arrow fold card





Super kul och lätt att göra





Gör en penn markering på 3 1/2


Gör nu en penn markering på 2 1 / 2 i båda sidorna


Biga nu från mitt linjen  ner mot mitten på kortbasen


Samma från den andra markeringen ner mot mitt basen  och likadant i andra sidan





Så här skall bigningarna se ut


Pressa nu ner i big linjerna


Samma i andra sidan




Jag väljer att tejpa ner i det bigade för en snyggare finish











Nu ligger det plant och fint


Mönster papper : Majas nya papper då jag ÄLSKAR Maja designs papper hi hi hi !
Allt i ROSA då det är min älsklings färg



Panel ;1


Panel;2


Skär från ytterkanten mot markeringen


Samma i andra sidan


Gör samma på panel 2




Radera ev penn rester


Vit triangel till insidan av kortet


Små bitarna som blir över blir säkert blommor i ett annat projekt


Montera nu ihop de olika panelerna














Hoppas att ni tyckte om det.
Jätte kul och lätt att göra

Hoppas att ni testar att göra ett.

Lycka till !

Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...