torsdag 15 augusti 2019

I dag blir det blommor för hela slanten




Fina blir de.
Har använt min favorit  punch som man kan göra så många olika blommor med



Jag använder nästan alltid akvarell papper till blommor


Klipp upp mellan bladen


Detta använder jag


Lite färg i mitten sen drar jag ut lite färg på bladen med


Spraya med lite vatten 


hi hi återbruk av glasögon spray flaska


Greppa med pincetten mitt på bladet , vik upp och vrid lite



Snurra lite i toppen på bladen






Jag tar lite färg på toppen med 


Jag gör samma med de gröna bladen dock inte snurren i toppen


Gör hål i mitten för pistiller



Tar några pistiller och viker en ståltråd över


Det är lättare när man skall dra igenom 




Jag har använt lim pistol 


Sätter blommorna omlott












Fin eller hur ?


Här tog jag lite grönt på blomman , fint det med

Hoppas att ni testar att göra dem.
Både lätt och roligt.

Lycka till !

Susanne


Material

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...