måndag 29 juni 2020

Ett misstag kan bli ett fint kort

Hej på er alla
Vi har väl alla gjort misstag och slängt iväg det i papperskorgen.
Jag skulle stansa ut en kvist i silverpapper men det blev så här

Jag hade lyckas att lägga diesen upp och ner, men tänkte att den biten kan jag nog göra något av.


Så jag klistrade fast en bit rosa cardstock 12x7,5 cm på ett mönsterpapper.


På cardstocken klistrade jag på "misstaget" som mäter 6,5x5,5 cm. Sedan stansade jag ut kvisten  så som den skulle vara och satte den vid sidan om.


Jag avslutade med att sätta dit en text och en liten rosett. 
Voilà. 
Någon som ser att det hela var ett misstag? 



Ha det så gott 
tänk på att inte slänga dina misstag i onödan

Kramisar 
Christina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...