torsdag 2 februari 2023

Ett kort gjort av en cirkel

Hej

Så har det blivit dags för mig, Christina, att ta över stafettpinnen efter Annika, och jag börjar med att visa hur jag har gjort ett kort med hjälp av de runda dies som Malin fick hem strax efter nyår.



Jag använde mig av dessa dies


och använde de två yttre av det högra

 setet och den tredje utifrån från det vänstra setet

Av den största gjorde jag kortbasen

 

Sedan bigade jag på mitten av cirkeln, lade en linjal för att lättare se var jag skulle biga.
Då cirkeln var 5 3/4", bigade jag vid 2 7/8".


                            



De andra två lade jag såhär till den öppna cirkeln. Jag stansade ut två stycken  då jag ville att det skulle bli lite stadigare

Sedan är det bara att dekorera det. 



Snurrblommorna kommer från mina gömmor

Önskar er nu många roliga pysselstunder



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Petras tolkning

Hejsan alla fina pysslare! Idag är det min tur att visa vad jag har pysslat med med den fina moodboarden som inspiration. Jag fastnade för d...