torsdag 25 maj 2023

Kort till student och konfirmation när man har ont om tid.

 Hej allihopa

Idag är det dags igen för mig att skriva i bloggen, och vi har väl alla varit i samma situation. Alltså den att tiden inte alltid räcker till av någon anledning. Ofta får man förfrågan om göra  ett kort som man kanske inte har tid med, men ändå vill göra. Här nedan kommer två kort som går relativt snabbt att göra.



 


Jag har använt mig av två  av Pysseltagens fina papper, ett till bakgrund och det andra klippte jag ut motivet med boken, ros och kors. En text stansades ut och tillslut satte jag dit namnet på en liten vimpel


Bakgrudspapper
Klippark
Konfirmationsdie




Till studentkortet har jag först stämplat student på ett akvarellpapper. Sedan har jag tagit Pysseltagens användbara klippark och klippt ut en studenttjej, ett glas och en fin text. 
Snabbt och enkelt. Till namnet har jag använt samma alfabet som till det första kortet.  


Jag hoppas nu att ni har fått lite inspiration.
Tillslut vill jag utbringa ett fyrfaldigt leve för födelsedagsgrisen
Pysseltagen som firar sin 5-årsdag idag.

HURRA HURRA HURRA HURRA


 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...