onsdag 5 december 2018

Liten vinflaska i fin förpackning

Liten vinflaska i fin förpackning.

Tuff brud i lyxförpackning .......

Detta är en Envelope  Punch Board projekt.

Jag fick en beställning och då delar jag med mig.


Min jobbe kompis undrade om jag kunde göra något runt om denna vinflaskan som hon 
skulle ge bort.
Absolut ; jag älskar att bygga.
Gjorde det lätt för mig och valde en jul aktig form




Lets go !


Underbara Maja papper  , baksidan denna gången








Förstärk alla biglinjerna innan du klipper


Jag klipper gärna bort big linjen för en  bättre form.


Nu till EPB

Lägg pappret kant i kant med 1 1 /4 på punchboarden 
Puncha vik i biglinjen , puncha osv








Då skall det se ut så här

Lite fina mönsterpapper nu




Det är lättare  att få det rakt om man limmar på dem nu.
Som ni ser är lim flärpen extra bred , bara för att det skall bli stabilare


Tejp eller lim på flärpen


Sen monterar vi ihop bottnen







Tjo hej !



Perfekt passform




Dekorationer 





Den var riktigt kul och lätt att göra.
Hoppas att ni testar en .

Lycka till !

Kram Susanne


Materiallista

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påskblomster

 Hej på er. Idag hoppas jag att ni har trimmat kvasten, putsat kopparkitteln och borstat katten för nu far vi iväg mot Blåkulla. I Skåne är ...