torsdag 28 maj 2020

Fold over top box blir det idag.



Rolig och annorlunda ask





Klipp så här,


Här rundar jag hörn och tejp på flärparna




Små bitar av tejp på den kanten som inte rundades,det är baken på asken


Dax att göra locket



1 1/16


Vänd och biga på den långa sidan 
en och en sextondel och en och nio sextondelar och fem och fem åttondelar och sex och tre fjärdedelar
1 1/16
1 9/16
5 5/8
6 3/4


Då skall bigningarna se ut så här


Klipp bort de kryssade bitarna och sned klipp flärparna



Nu skall vi klippa bort lite på sidorna .
Titta på bilden så du inte klipper fel.
Lättast att göra det i skärmaskinen



Då skall det se ut så här


Tejp eller lim på flärparna


Tejp på insidan av den större flärpen



Vik över den större flärpen




Lägg på locket


Tejpa eller limma baken



Färdigt !



Lätt som en plätt !

Lite dekoration 





Hoppas att ni tyckte om min ask .
Både lätt och rolig att göra

Kram
Susanne

Material lista

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...