måndag 25 maj 2020

Följ dina....

....drömmar!
Ett studentkort med det härliga pappret Studenttider 2



Detta har jag använt.
Stämplar från hÄnglar & wings
Bokstavsdies från Tim Holtz

För att göra en vimpel så klipper jag ett snitt i mitten

....och från ena hörnet till snittets slut

....och samma från andra sidan

Alfabetet har flera bokstäver av varje. Perfekt när man behöver fler av samma bokstav.

Placerar textdiesen på pappret och tejpar med temporary tape som ej gör märken



Klart. Spara ”hålen” i D och O’orna. De utstansade bokstäverna och siffrorna kan användas på ett annat kort


Tack för titten! Önskar er en härlig pysselvecka 
Var rädda om varann. 
Kram Petra ❤️

1 kommentar:

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...