måndag 4 maj 2020

Korsord

Hej på er alla
Idag har jag tänkt att visa hur man kan använda en rolig bild från ett korsord. Ofta 
kan man hitta kul och användbara bilder ibland  korsorden i veckotidningarna.


För ett tag sedan hittade jag den här roliga giraffen, lite småflirtig och söt.


Jag klippte ut bilden med lite marginal och klistrade fast den på svart cardstock. 
På det viset lyser inte eventuell text eller rutmönster igenom. Nu kan man skära ut det eller stansa om man vill det i valfri storlek




Sedan är det bara att sätta det på ett kort med lite passande pynt.
En passande text fick bli kronan på verket.


Rund Die
Stjärndie
Bård-Die
Textstämpel


Lycka Till
Kramisar
Christina 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Petras tolkning

Hejsan alla fina pysslare! Idag är det min tur att visa vad jag har pysslat med med den fina moodboarden som inspiration. Jag fastnade för d...