måndag 18 maj 2020

Två födelsedagskort

Hej igen
Idag ska jag visa er två födelsedagskort som jag har gjort. 
Till båda har jag så klart använt Pysseltagens fina papper.
När jag gör kort försöker jag att få med litegrann av mottagarens
personlighet och intressen.

Vi börjar med ett kort till min bror 

Jag har använt Patina11 och i det har jag 
stansat ut en dubbelcirkel, samt även gjort detsamma i ett mörkbrunt cardstock tre gånger.
Dessa är sedan limmade på varandra med mönsterpappret överst, för att få lite höjd.
Den roliga texten samt LP-skivan kommer från ett set (Suger Pea) som jag köpte från Pysseltagen i höstas, men inte använt förrän nu. Tillslut har jag dekorerat med lite hemmagjorda blommor.

På insidan finns lite mer stämplar från Suger Pea samt hÄnglar&Wings.
Jag klippte även ut två ölglas från Tuffare Tider 6

Allt detta är min bror, som gillar musik, gärna lite gammalt. Han har ett lite museum hemma
med gamla radioapparater mm. En öl eller två kan ju också vara gott, tycker han.



Nästa kort är till min son


Han gillar friluftsliv och att fiska och därför fick det bli detta detta motiv. Han brygger även 
eget öl som oftast smakar gott. Här har jag använt Party7 och Tuffare Tider 6.



På insidan har jag valt de fina Textstämplarna från hÄnglar&Wings.
Jag bara väntar på att få höra hans gapskratt när han läser den sista raden. He He
Han har inte fått kortet än.
Den lilla groggen är utklippt från Tuffare Tider5.



Hoppas att jag kan ha inspirerat dig till att skapa något.

Många Kramisar
Christina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...