måndag 6 juli 2020

Tips....

....när man ska stämpla text mm på ett kort.
När man lagt ner tid på ett kort och ska stämpla text på vill man ju inte att det ska förstöras genom att man Tex stämplar snett...
Jag har använd mig av dessa papper och stämplar.

Jag använder mig av en stamping tool från Tim Holtz.
Liknande finns HÄR


Stämpla på ett plastark som placeras i maskinen.
Gör plastarket  kvadratiskt så vänstra nedre hörnet är i just det hörnet på maskinen hela tiden.
Ha magneter på för att det ska vara kvar på samma plats. Lamineringsplast eller overhead-plast mm funkar. 




Låt plasten vara kvar och placera alstret bakom och fixera pappret på rätt plats och med magneternas hjälp hålls det på  plats. 


Tag bort plasten


Stämpla texten





Klart!!
Sådärja. Hoppas ni får användning för detta lilla tips.
Ha en härlig pysselvecka. Det verkar ju bli extra bra pysselväder (regn). Iallafall i Huskvarna där jag bor. 🤗🥰
Kram Petra ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annorlunda vårblommor till Marie

Hej Idag vill jag visa er ett kort som jag har gjort till min dotter, som snart fyller år. Jag tror inte att hon läser i bloggen, men om hon...