torsdag 29 juni 2023

Bubblor!

 Bubbel- teknik med Distress ink, diskmedel och vatten. 




Jag tar lika delar ink och diskmedel samt två delar vatten i ett glas. Blåser med ett sugrör tills det nästan bubblar över:




Ta en spatel eller dylikt ( jag tog en tårtspade ) och skopa upp bubblorna och lägg över dem på ett papper. Jag använde ett akvarellpapper. Upprepa till du känner dig nöjd:



Låt torka och du har ett härligt bakgrundspapper !


På den rosa använde jag Victorian Velvet och på det blå Tumbled glass och Faded jeans.



Jag använde Pysseltagens fina papper Journaling 28 och 31 där jag klippte ut passande motiv och text. 

Kolla gärna in HÄR där jag på min youtube-kanal visar steg för steg hur jag gjorde. 


Jag använde:

Distress ink

Akvarellpapper 

Papper från Pysseltagen Journaling 28 och Journaling 31


Önskar dig en fin dag. Jag arbetar den här och nästa vecka, sedan väntar några veckors ledighet.  Hoppas att just Du också får lite ledig tid för att sola, bada, pyssla, vila  och ladda batterierna !

Var rädd om dig ❤️

Kram Petra 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annorlunda vårblommor till Marie

Hej Idag vill jag visa er ett kort som jag har gjort till min dotter, som snart fyller år. Jag tror inte att hon läser i bloggen, men om hon...