tisdag 4 juli 2023

Inspirerad av förrförra veckans ATC

 Hej, min tur att blogga idag!

Denna gång så har jag valt att inspireras av de ATC jag gjorde förrförra veckan. Denna gång blev det 3 kort i A6 storlek. 

Bakgrunderna gjorde jag med två av mina gelliplates. Så snabbt och lätt att göra fina bakgrunder och det blev även bakgrunder till några ytterligare kort eller ATC.


Denna gång använde jag dessa distress ink mini. 


Jag duttade och drog dynorna direkt på mina gelliplates, använde brayern för att fördela ut färgen och sprayade med min mister.


Sprayar både lite lätt och lite hårdare, nära och längre ifrån för att få lite olika stora färgade vattendroppar. Sedan doppade jag färgen några på olika delar av mina papper och slutligen la jag pappren och drog med handen över så att all färg som finns kvar fastnar på papperet. Flera lager på varandra och jag låter dem torka emellan för att bygga upp strukturen.


Papperen jag använder är i storlek A5. Här ser ni hur två av dem ser ut. 

Skär sedan ner dem lite och doppar lite till för att få lite färg på ställen där jag tycker det saknas.


Så har det blivit dags att stämpla för mer struktur. De här två stämpelseten använde jag.


Stämplar både med distress ink och versafine clair. Valde även att lägga till en turkos versafine clair till sist som inte visas på bilden.


Närbild på delar av det stämplade.


Avslutningsvis så stansade jag ut blomrankan och texterna i mirror card och monterade på kvistpapper.


Bilder på de färdiga korten.







Detta har jag använt:
Gelli plates i olika storlekar
Grattisdie från Gummiapan
Grattisdie från Gummiapan
Kram-die från Gummiapan
Blomranka-die från Gummiapan
Versafine clair dynor i färgerna nocturne, morning mist och warm breeze
Distress ink mini i färgerna peacock feathers, speckled egg, broken china och evergreen bough
Mirror card i blank svart, matt silver och rose gold

Må gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Lisas tolkning

 Hej!!  Idag är det min tur att tolka vår moodboard med superfina dies och distresser. En svart penna och pyttelite glitterlim jag hittade i...