torsdag 22 juni 2023

Ett bröllopskort - ett skånebröllop

Hej allesammans

Hoppas att ni har det fint och gott även om det går mot mörkare tider då det var sommarsolståndet igår. Trots det har vi ju många fina sommarkvällar att se fram emot. i morgon är det ju midsommarafton t.ex. och då är det fest för många. Bröllop är också fest och allra helst sommarbröllop. Jag fick en beställning på ett kort till ett musikerpar där temat var Skåne med rapsfälten. 




Som bakgrund färgade jag in pappret i turkos och gult för att symbolisera ett rapsfält och ovanpå det satte jg dit en stämpel med noter. Lite nyponrosor, en liten rapsblomma några noter samt en liten hund fick bli en fin dekoration. Tillslut ett grattis och brudparets namn.




På insidan använde jag samma bakgrund och dekorerade det med "Vårt Skånka Bröllop" samt datum




På den sidan som hälsningen ska stå färgade jag in sidorna istället för att lägga färgen i mitten. sedan stansade jag ut ett grattis och stämplade dit en vacker hälsning. 
Jag hoppas att ni fick lite inspiration till ett bröllopskort.

Detta har jag använt:
Die till rapsblomman Använde den minsta diesen.
Alfabet till namnen kommer från Gemini
Not-dies kommer från gummiapan
Liten hund, spets och halvpärlor  kommer från mina gömmor

Ha nu en trevlig midsommar




 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annorlunda vårblommor till Marie

Hej Idag vill jag visa er ett kort som jag har gjort till min dotter, som snart fyller år. Jag tror inte att hon läser i bloggen, men om hon...