tisdag 20 juni 2023

Wonderful memories - always

Hej på er!

Redan tisdag och dags för mig att inspirera med ett blogginlägg igen. 
Denna gång bjuder jag på en serie ATC-kort. 


Jag använde mig av både distress oxide och distress ink i mina favoritfärger speckled egg och peacock feathers. 


Bakgrunden är gjord med ink smooshing, du drar dina distress oxide eller ink dynor på ett underlag, sprayar på vatten med en sprayer och doppar ditt papper i tills du blir nöjd. Perfekt att torka lite mellan omgångarna med en heat tool


På bakgrunden har jag sedan stämplat med distress ink peacock feathers och sedan med versafine clair i färgen nocturne. Stämpelseten jag använt är av märket Masterpiece och heter Summer things och Label mania. Avslutade med att skvätta lite färg med distress ink peacock feathers och akrylfärg i metallic bronze.


Den die jag använt är från Gummiapan och den heter Blomranka. Utstansad i blank svart mirror card och sedan fastsatt med en häftapparat från Tim Holtz.


Den lilla etiketten är även den från stämpelsetet Label mania precis som texten always. 
Etiketten är stämplad med versafine morning mist och texten med nocturne.

Glöm inte att försöka skapa eller ta vara på underbara minnen varje dag.
Må gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annorlunda vårblommor till Marie

Hej Idag vill jag visa er ett kort som jag har gjort till min dotter, som snart fyller år. Jag tror inte att hon läser i bloggen, men om hon...