tisdag 6 juni 2023

Grattiskort i lila toner

 Hej

Nu är det dags för mig att inspirera igen. 


Fick en beställning på ett kort till en kollega som snart fyller 60 år. Eftersom hon gillar lila och alla presenterna går i lila toner så var det en önskan att även kortet gick i den färgskalan. Det är en av de svåraste färgerna för mig att skapa i, men jag kom att tänka på det fina pappret Årstider 2 från Pysseltagen.

Kunde inte motstå att använda de stora siffrorna från Crealies. Siffrorna är i tre lager. Stansade ut den mönstrade delen ur mönsterpappret och sedan en skugga med kvistpapper och en i svart mirrorcard

Jag monterade mönsterpappret på en bit kvistpapper och sedan på en kortstomme av Pysseltagens vita cardstock som säljs i 100-pack. Perfekt till kortstommar tycker jag. 

Kompletterade med en av Gummiapans grattisdies utstansad i en matt silver mirror card, just den die jag använt verkar slut just nu. Avslutningsvis stansade jag ut namnet med dessa små bokstavsdies från Gemini. 

Önskar er en härlig nationaldag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...