torsdag 8 juni 2023

Ett sött vallmokort

Hejsan

Nu har det blivit riktigt varmt, i alla fall nere i Skåne där jag bor. Jag hoppas att ni fortfarande har kvar skaparlusten trots värmen.


Jag har gjort ett kort med hjälp av stenciler från Studio Light



 

Jag har använt mig av Distress Ink till infärgningen, samt en grön från Memento.



Dessa färger plus en helsvart Memento.

Varje blomma är i fyra nyanser rött, och då har jag använt de i den övre raden , från väntser till höger. När alla fyra röda är använda, har jag tagit de två färgerna som är på mittenraden och dragit lätt över hela blomman för att färgerna att softa till sig. Dvs jag har satt dit stencil A igen. Alla stenciler är märkta i den ordning som det är tänkt att de ska användas, 1A, 1B, 1C osv. Stencil 1E och 2E färgas in med svart.


Så här ser den ut

Och så här ser ett ett färgförslag som även visar vilka nummer de har.

Till 1F och 2F har jag först använt mig av en vit poscapenna ocd sedan färgat in med grönt.

Bladen och stjälkarna är infärgade med det tre understa färgerna.


Glöm inte att maska in motivet ordentligt, så att bara det som ska färgas in är bart. Här har jag använt helt vanliga post-it lappar. Om olyckan skulle vara framme så fungerar det att sudda lite nätt med ett suddgummi från Tombow. Fungerar bara på lättare fläckar dock.

Jag satte också dit en liten rosett och en liten grattisstämpel. Allt är sedan fastlimmat på ett mörkgrönt cardstock.

Jag hoppas att ni vill prova på och jag svarar gärna på frågor om ni har några undringar 



Detta har jag använt

Ha nu en riktig god skaparstund





 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Lisas tolkning

 Hej!!  Idag är det min tur att tolka vår moodboard med superfina dies och distresser. En svart penna och pyttelite glitterlim jag hittade i...