torsdag 20 juli 2023

Blomsterkort

 Hej alla scrapkompisar

Idag vill jag visa ett, nej två kort som är gjorda med samma blomdie. Jag tycker om att finurla ut om det går att använda saker på olika sätt, lite av en utmaning ibland.


Till det första kortet har jag använt Spellbinders fina blomdie och stansat ut blommor i olika färger. Det är både cardstock och spillbitar från Maja Design till blommorna. För att få mera djup i blombladen har jag använt Spectrum Noir, och då tagit de ljusaste nyanserna. Vissa av blommorna är satta på distanskuddar. Blommorna är sedan fastlimmade på mitt favoritpapper från Pysseltagen. Så användbart.  Dessa blommor kommer jag att göra fler alster med.



Och det har jag gjort här. Jag stansade ut blommor på ett papper så som jag vill ha dem placerade, samt ett löv på ett annat papper


För att underlätta skar jag ut stencilen i samma storlek som det papper som skulle färgas in.



Färgade in löven lite här och där.


Tog och gjorde linjer med en vit poscapenna och så svarta krumelurer med en svart tunn fiberpenna.


och så var kort nummer två färdigt


Jag har använt mig av detta:
Grattisdie från Gummiapan
Vit Poscapenna
Ha nu en fortsatt trevlig sommar











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Petras tolkning

Hejsan alla fina pysslare! Idag är det min tur att visa vad jag har pysslat med med den fina moodboarden som inspiration. Jag fastnade för d...