torsdag 14 september 2023

Höstmotiv på olika sätt

 Hej på er alla

Nu så har det åter blivit dax för mig, Christina, att blogga.

Idag vill jag visa vad man kan göra med ett motiv med hot foil, alltså hur man använda det på flera sätt. Jag gillar ju att experimentera lite, se och kolla om man kan göra något mera. Jag har använt mig av min hot foil-maskin tillsammans en hot foil plate från Spellbinders, ett underbart höstmotiv.




Jag har på detta kort använt mig av en svart foil och tryckt den på ett akvarellpapper just för att få till djupet i trycket. Sedan har jag färglagt motivet med färgpennor från Colorista. De är supersköna att jobba med och blendar fint tillsammans, och dessutom är de prisvärda. Jag provade även att färglägga med Spectrum Noir Illustrater-pennor men tyckte att trycket blödde för mycket.


Tryckte även upp ett exemplar på grön cardstock med en foil i chocolate copper. Till platen med höstmotiv ingår även texten och en die. Den är utstansad två gånger och limmade över varandra, och för att få lite mer djup har jag satt dit distanskuddar på baksidan.




Sedan blev det dessa två kort av det som blev över av foilen, lite grand som ett negativ, och då använde jag mig av en plan plate för att med min hot foil-maskin trycka till motiven. Texterna är tryckta, utstansade och påklistrade på motivet på samma sätt som på det gröna kortet.



Den här använde jag mig av. Plattan är 15x13 cm

Jag hoppas att ni blir inspirerade att prova på nya saker och kanske komma på saker man kanske tänkt på i början.  

Om något är oklart, fråga gärna.

Jag har använt mig av dessa produkter:

Chocolate Copper foil är tillfälligt slut men det finns många andra härliga färger i shopen 


Ha nu en fortsatt trevlig torsdag med tid för pyssel.

Kramisar











 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...