torsdag 7 september 2023

Tips….

 …..på en fantastiskt bra grej!

Make Art Stay-tion Har ni den? 



Jag använder den ofta när jag ska göra kort. Det är en magnetisk platta i stl 30x30cm. Med tillhörande 4 runda magneter och en magnetremsa håller den mitt alster på plats. Det är ett bra hjälpmedel när jag ska använda stenciler också. 

Linjerna som är på plattan gör det enkelt att fästa dit saker rakt vilket är oumbärligt tycker jag. 

Den är också smidig att ta med sig på träffar då den är lagom stor och inte så tung. 

När du sedan ska göra rent den använder du bara vattten och en trasa. Om du ska använda kladdiga medium kan du använda ett plastark/laminerad plast emellan. Då ser du ändå linjerna bakom. 

Här har jag en äldre film där jag visar hur jag fäster dit en mask när jag gör ett kort. Visserligen ett julkort men själva tekniken fungerar ju ändå. 


Önskar er en Fantastisk dag!

Kramar från Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Petras tolkning

Hejsan alla fina pysslare! Idag är det min tur att visa vad jag har pysslat med med den fina moodboarden som inspiration. Jag fastnade för d...