torsdag 31 augusti 2023

Ett kort med sensommarblomster

Hej

Tiden går och det är redan sista dagen i augusti. Den sista sommarmånaden enligt vissa, men inte enligt mig, jag räknar även september som en sommarmånad. Går det att förlänga sommaren så gör jag det. Det blommar fortfarande i min trädgård, och de som känner mig vet att jag har ett antal pelargoner där men i år har det kommit med några rudbeckior också. Jag gillar deras kaxiga växtsätt och de olika färgerna som finns. 

På Pinterest hittade jag några roliga blomkort och ville prova. Det blev en bukett med rudbeckior.




 Jag har använt mig av die till prästkragar i två storlekar och sedan vikt dem inte riktigt på mitten så att den främre delen är något större.





Sedan har jag målat med olika gul orangea och bruna nyanser både på utsidan och insidan, alltså det som syns när man har vikt dem dubbla.


Dessa Spectrum Noir Illustrater har jag använt mig av.

Till mitten av blomma har jag klippt ut trianglar med rundade hörn i svart cardstock.
På dem har jag limmat fast svarta micro beads.



För att få lite mera höjd tog jag och lade på ett lager Glossy Accents ovanpå och hällde på mer micro beads. Sedan var det bara att låta dem torka.

På ett slätt vitt cardstock färgade jag in mitten med Distress ink och drog sedan tre stjälkar med först en svart penna och sedan en grön. 



En liten rosett som binder ihop stjälkarna och en lite underfundig text fick avsluta kortet.



Detta har jag använt:



Nu hoppas jag att vi alla får en fin sensommar med mycket pysseltid.
Kramisar








 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...