måndag 11 december 2023

Chokladkakefodral

 



Då har vi kommit till den 11 december och jag visar ett fodral till en chokladkaka med hjälp av mönstrat papper, band och och en die. 







Du måttar ut till din chokladkaka, alla är olika stora så jag skriver inga mått då det ändå inte kommer stämma. Jag brukar biga ett par tre millimeter större än själva chokladkakan. Då stämmer det rätt så bra. Tar man för snävt så kommer den inte få plats. Tejpa med en rejäl dubbelhäftande tejp, eller limma med lim. 


Sedan tog jag några tunna band och färgade in ett med lite distressdyna. Sprayade ner med vatten och skrynklade ihop det ordentligt. Fäste med dubbelhäftande tejp.


Sedan stansade jag ut ett gäng vita granar och monterade det och stansade ut en liten cirkel som jag satte några bokstäver på. Några halvpärlor här och där och den var klar. 




Materiellista






'







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Petras tolkning

Hejsan alla fina pysslare! Idag är det min tur att visa vad jag har pysslat med med den fina moodboarden som inspiration. Jag fastnade för d...