söndag 10 december 2023

Julkulor med alcoinks

Så var det dags att se vad som döljer sig i lucka nummer 10.
Längst ner i inlägget hittar ni länkar till det som använts. 




Häromdagen hade jag min inputerskollega Petra på besök. Det blev fikamys och så fick hon pyssla med mig. Det blev julkulor med alcoinks och hon har aldrig testat alcoinks förut, men jag lovar att det blir fler gånger. Jag tycker själv att det är kul att jobba med, inget blir det andra likt och det är bara att "go with the flow" för det är svårt att riktigt kontrollera hur det blir. Vi använde oss av vita blanka och matta glaskulor.


Denna gång använde vi alcohol ink tools med filtduttar på. Några droppar färg, några droppar blending solution och så började vi dutta runt kulan. Sprayade även alcohol med en minimister för att få lite mer flyt på färgerna efter en stund. Oerhört kul och lite meditativt pyssel. Det bästa är att man kan hålla på tills man blir nöjd-





De två övre kulorna är mina, de två undre är Petras och den rosalila är till Petras son som älskar de färgerna.

Hoppas att ni har lite tid för pyssel. 
Må gott!

Vi har använt:
Blending solution (verkar vara slut i lager just nu)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...