torsdag 21 december 2023

Clean and Simple i pasteller

 Hej

Nu har vi kommit fram till lucka nummer 21 och det är inte många dagar kvar till julafton. Det pratas om att det kanske kan bli snö i Skåne till jul, vi får väl se.



I alla fall så har jag tänkt att visa några CAS kort, Clean and Simple. Jag är väl kanske inte känd för att göra så mycket i CAS, jag brukar ju ha en hel del dekorationer såsom blommor och spetsar på mina kort, men ibland är det kul att prova på något annat. Det blev tre stycken och det blev ljusa pasteller alla tre.



Det första kortet är gjort som ett Nyårskort, med en julkula från Marianne design. Julkulesetet består av fem cirkeldies där den största mäter 7,5 och den minsta 5,5, så om man lägger dem i storleksordning och stansar ut, får man 4 ringar som är 0,5smm breda. På kortet här har jag lagt två av ringarna som är uttansade i glitterpapper och satt fast ett hänge upptill. Det finns två olika hänge med i samma set. Några små blommor och en text från Gummiapan sattes också dit.




Till kort nummer två fick en av ringarna pryda centrum av kortet. Det blev ju fyra stycken som jag berättade om tidigare. Det gäller att ta tillvara på allt, eller hur. Jag är barnsligt förtjust i denna lilla sittande kanin från Gummiapan, likaså älskar jag hÄnglar&Wings snorkiga texter. Nog duger väl det.




På kort nummer tre fick kaninen åter komma fram. Tillsammans med några rudbeckior och en kram-die blev det ett kort att ge till någon som behöver lite uppmuntran kanske. Man borde ha en hög med sådana kort liggandes, så att de kan ges bort när helst det behövs.


Detta har jag använt:



Önskar er alla en riktigt mysig julhelg.
Kramisar
Christina






 



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Petras tolkning

Hejsan alla fina pysslare! Idag är det min tur att visa vad jag har pysslat med med den fina moodboarden som inspiration. Jag fastnade för d...