fredag 22 december 2023

Enkel kortvikning

 


Hej på er! 
Hoppas att ni hinner njuta en smula av livet och kanske behöver ni göra ett kort eller två. 
I dagens lucka i vår kalender visar jag en enkel kortvikning. Det är något som jag alltför sällan använder, hur är ni med det? Brukar ni göra annorlunda kortvikningar?

Jag utgår från en kortbas som är 15x15 cm. Alltså 6x6 tum.


Jag skär bort halva framsidan:

Den biten jag skar bort viker jag på mitten:

Fäster den på kortets insida på det här sättet:

Viker ihop kortet så den lilla flärpen som jag limmade dit är på framsidan och på en limmar jag dit ett mönsterpapper som jag dekorerar:

Dekorerade även insidan. När jag öppnar kortet ser det ut såhär:

HÄR kan ni se en liten film där jag visar steg för steg samt hur det ser ut lite mer nära. 
Du kommer till min Youtubekanal om du klickar vidare.

Några fler bilder på kortet och detaljer såsom klippta vimplar,
stjärna med text samt snöre och sytråd bakom stjärnan:




Jag har använt detta:
Kortstomme av detta vita cardstock


Önskar er en fin helg och var rädda om er.
Kram Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...