lördag 9 december 2023

Lunar Paste och Perfect Pearls

 

Hej !
Hur har ni det såhär när det snart är andra advent?
Idag tänker jag visa er lite hur jag använder Lunar Paste och Perfect Pearls.



Jag har använt LunarPaste med stencil där jag brett ut med spatel och med svamp. Vilket ger två olika resultat. Använder du spatel får du ett lite tjockare och slätare resultat medans om du duttar med svamp blir det  lite mer grynigt. Jag tycker båda ger ett fantastiskt fint resultat!

Nu använde jag ju även Perfect Pearl. Jag tog jag samma stencil och duttade med en Versamark stämpeldyna för att få lite ”kletigt” på pappret. Efter det tog jag en mjuk pensel och plockade upp lite perfect pearl och ”målade” på det kletiga. Pulvret fastnar där dynan varit. Jag tar en stor mjuk pensel och tar bort överflödigt pulver. Efter det så sprayar jag vatten med en fin mist på för att intensifiera perfect pearl’en. 
En annan sak man kan göra med Perfect pearl är att ta lite pulver och vatten i en liten sprayflaska. Skaka om och nu har du en egen glitterspray!

Bilden nedan:
Vita papprerna:
De grå cirklarna är med stencil och Lunarpaste och palettkniv ( spatel ), de guldiga är också med stencil och Lunarpaste fast här har jag duttat med en mjuk svamp.
Svarta papprerna: Den vänstra har jag sprayat blandningen med vatten och perfect pearl och den andra har jag använt stencil, Versamark dyna och sedan tagit med torr perfect pearl och en pensel:


...och så här blev de färdiga korten med tre olika bakgrunder:






Se gärna film HÄR hur jag gjorde. Du kommer till min Youtube-kanal. 

Jag har använt:
Sprayflaska. Några olika 1, 2. Minimister (jag har en liknande denna)
Liknande Papper med snögubbar 
Spatel, Palettknivar

Ha en fin dag!! Hoppas du hinner med lite pyssel mellan julfixandet.
Kram Petra 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Petras tolkning

Hejsan alla fina pysslare! Idag är det min tur att visa vad jag har pysslat med med den fina moodboarden som inspiration. Jag fastnade för d...