fredag 1 december 2023

Trevlig present i jultider.

 

Hej på er! 
Nu är det den första december! Tiden går verkligen fort.

Idag börjar vår julkalender här i bloggen. Varje dag fram till jul visar vi inputers olika alster, ger tips på tekniker eller annat kul för er. Hoppas ni vill vara med oss i nedräkningen till jul!

Så idag tänker jag visa er hur jag gjort en enkel presentpåse samt hur man kan piffa till sina cellofanpåsar.

Jag valde mellan dessa fina papper:



Valet föll just nu på Jultider 9 och Journaling 16. De andra blir nog använda inom kort de med.

Jag använde en bok som mall för papperspåsen. Den fylldes med pepparkakor och i påsarna lade jag rischoklad och marknadsnougat. Just marknadsnougat är ngt av en favorit....






Här är receptet:
Värm 1,5 dl socker och 0,5 dl vatten.
Rör i övriga ingredienser ganska fort då det stelnar fort:
60 gram kokosolja eller smör, 1,5 dl mjöl, 1 dl florsocker, 0,5 dl kakao och lite vaniljpulver.
Häll upp i bakplåtspapperklädd form. Låt stelna och skär sedan i bitar. Lycka till

Vill du se hur jag gjorde påsarna? Se gärna film på min youtubekanal HÄR.

Idag använde jag detta:

Jultider 9. Pappret med lussekatter och pepparkakor
Journaling 16
Olika cellofanpåsar
Kvistpapper

Önskar en en fin dag och hoppas att ni hinner sitta en stund vid pysselbordet.

Kram Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Petras tolkning

Hejsan alla fina pysslare! Idag är det min tur att visa vad jag har pysslat med med den fina moodboarden som inspiration. Jag fastnade för d...