tisdag 2 januari 2024

Bra att ha kort - en kram och ett grattis

Så har det nu blivit ett nytt år, 2024 är här. Jag önskar er ett år med massor av fina, roliga och bra saker. Idag tänkte jag inspirera med ett inlägg med två kort som är bra att ha på lager. Det är inte alltid jag är i fas och lätt hänt att jag glömmer och då är det bra att ha kort på lager att ta till.



Pysseltagen har tagit hem några stora fina text-dies från Lawn Fawn som jag verkligen gillar. Med en fin bakgrund, egengjord eller färdigt mönstrat papper kan du relativt snabbt och enkelt få till ett snyggt kort.

Min bakgrund är gjord med alcoinks. Jag tycker det är ett väldigt kul material att jobba med, inget blir det andra likt och det är skönt att släppa kontrollen och låta färgerna bestämma resultatet.


För att få lite höjd på de utstansade texterna använder jag flera lager och klistrar dem ovanpå varandra. Det gör att texten poppar lite extra. Den ena är utstansad i så kallat palle papper som är ett väldigt tjockt papper och den andra i en snygg turkosfärgad mirrorcard.


Tyckte att korten saknade något så jag stansade ut den fina Trollsländan i mirror card och ett lager med metal flakes på vit cs.


Så här blev korten i sin helhet. Om ni inte redan visste så är den här färgskalan min favorit.



Hoppas att ni får lite tid för pyssel och kanske även en stund i shoppen för att unna dig lite nytt pysselgodis.
Jag har använt:
Färdiga kortbaser i färgen ivory, 5x7 tum och 6x6 tum.
Alcoinks från Ranger Stream, mermaid och pitch black.
Mirror card Turkish turqoise och polished gold

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Petras tolkning

Hejsan alla fina pysslare! Idag är det min tur att visa vad jag har pysslat med med den fina moodboarden som inspiration. Jag fastnade för d...