tisdag 9 januari 2024

Ett kort till en vän

 Hej!! 


Äntligen börjar det bli bättre väder ute! Nu har vi bara några minusgrader, i helgen var det -33. Hu, det är väl kallt för min smak. Man får ju klä på sig så man vaggar fram som en pingvin om man ska ut. ;-)

Jag har gjort ett kort som är bra att ha! Jag gjorde flera likadana, då en av DT-kollegorna sa att det går ju lika fort att göra flera kort samtidigt som ett enda, så det skall jag komma ihåg framöver. :) 




Jag har använt en av alla de stenciler som finns i butiken, denna gång en från Gummiapan. Den och Speckled Eggs distressdyna. Gnussade lite så jag fick mönster över hela kortet. Det går superbra att bara flytta stencilen eftersom att distressen inte kladdar av sig som ett blött medium skulle göra.


 

Sedan stänkte jag i vanlig ordning. Speckled eggs finns i sprayform med, men jag drog bara upp själva spraymunstycket och stänkte lite med färgen. Tog en svart poscapenna med och stänkte lite med den med. Man måste ju ha lite motfärger så det blir lite kontrast. :) Min älskade kopparfärg fick åka dit med lite stänk.  Jag gillar bling och lite glitter på alla mina alster.





Stansade ut ett ord och stansade dessutom ut en bård som jag färglade med Speckled Egg. Snyggt när det blir exakt samma färgton. Stämplade dit "Min sköna böna" från Pysseltagens egna stämplar. Monterade på svart cardstock och sedan på en kortbas.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Petras tolkning

Hejsan alla fina pysslare! Idag är det min tur att visa vad jag har pysslat med med den fina moodboarden som inspiration. Jag fastnade för d...