torsdag 11 januari 2024

Söt stämpel....

 ....från Gummiapan!

Jag blev lite förälskad i den här söta stämpeln från Gummiapan. De har flera olika i samma serie.
Jag har stämplat på akvarellpapper och färglagt med distress oxider som jag trycker mot ett plastat underlag och sedan färglägger med lite vatten och ink..

Hur brukar ni färglägga? Jag har även pennor som jag ibland använder men jag har aldrig riktigt lärt mig hur man gör.....Så därför har det passat mig att använda distress dynor. 


Det färdiga kortet:


Dessa oxider använde jag, och HÄR ser du en annan film om hur jag gör när jag färglägger. Du kommer till min youtubekanal när du trycker dig vidare.



Sedan tog jag lite metallic akrylfärg på knapparna, på kanten och lite stänk på det vita på kortet.

Bakgrundspappret är Maja design Denim & Friends ( det finns i olika motiv i stl 12x12 i butiken ). Textstämpeln kommer från det här användbara setet från hÄnglar & Wings:





Så här ser de andra stämplarna ut i samma serie:


Visst är de söta?!


Jag har använt:
Stämpel från Gummiapan. Den med tältet. Den som kramar gosedjur.
Distress oxide ink
Penslar
Denim & friends Maja design
Texttämplar från hÄnglar & wings

Hoppas ni har det bra. Var rädda om er!
Kram Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...