torsdag 9 maj 2024

Moodboard- Christinas tolkning

 Hej igen.

Nu är det åter jag, Christina, som ska få lov att visa något, och idag är det min tolkning av Lisas moodboard som jag vill visa. Måste bara få säga det att det var en jätterolig utmaning som Lisa gav oss.




Så här ser den ut, moodboarden som vi fick. Jag kände med en gång att det var vårligt, födelsedag, morsdag m.m. Nu valde jag att göra mitt kort lite mer anonymt, passande text kommer jag att lägga dit senare.







Jag gick loss på Maja Designs nya papper och ett set dies från Tim Holtz . I setet finns en doily, en ram, en banner( jag har förkortat den lite), fjärilar, olika blad samt en snurrblomma. Ett mycket användbart set som jag varmt rekommenderar. Till den gröna panelen har jag stansat ut "Knypplad  Spets" från Gummiapan i den ljusare sidan av pappret. Om ni har använt Maja Designs Monocromes papper förstår vad jag menar. Dessa enfärjade papper har en ljusare och en mörkare sida som matchar varandra perfekt. De små prickarna är spill ifrån spetsen. Allt går ju att använda. 





Så här såg snurrblommorna ut innan jag snurrade ihop dem. Jag hade böjt lite lätt på kronbladen med hjälp an ett smalt penselskaft och hade även inkat in kanterna med matchande disterss ink. Sedan tog jag den smala änden och med en tunn smal pincett vek jag änden inåt mot mig och snurrade ihop blomman. Avslutningsvis släppte jag efter lite så att den vecklade ut sig snyggt innan jag satte lim på den andra änden och tryckte ner snurran mot den. Ganska mycket lim behövs. De små bladen har jag lätt bockat och nypit till längst ut innan de limmades fast runt blommorna. Jag hoppas att ni har fått lite inspiration nu.


Detta har jag använt:



Jag hoppas att ni alla får en fin kristihimmelsfärdsdag.
Kramisar
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Petras tolkning

Hejsan alla fina pysslare! Idag är det min tur att visa vad jag har pysslat med med den fina moodboarden som inspiration. Jag fastnade för d...