tisdag 7 maj 2024

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er 

Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodboard. Utmaningen var till hela gänget, så de kommande veckorna kommer ni att kunna se de andras tolkningar.

Moodboarden gav mig vårkänslor och jag tyckte att serien Mum´s garden från Maja Design passade bra i färgerna. Så det resulterade i ett grattiskort till en kollega som snart fyller år. Jag inspirerades av färgerna, blommorna och såg moodboarden som en skiss. Så här blev mitt kort.

Detta underbara chunky glitter  fick mig att göra ett shakercard. Det är fantastiskt läckert! Hoppas att ni kan se det på mitt kort, annars klickar ni er in på länken för att se närmare och jag utfärdar villhöver-varning. Här kommer några närbilder på kortet. 



Istället för att "krångla" med remsor av 3d-tejp så valde jag att stansa ut ringar, lite mindre än den med open scallopkant, i det så kallade palle-pappret som Malin har i butiken. Fick leta bland alla mina set med cirkel-dies för att hitta två i rätt storlek. Den större av dem ska vara lite mindre än ramen du valt till din shakerbox, den mindre av dem får inte vara mindre än delen av acetatet som du ser och heller inte för tunn för att kunna limma ihop 4-5 stycken. För att kunna stansa ut flera likadana lägger jag diesen med baksidan uppåt, fäster med en low tack tape för att sedan kunna stansa ut ringarna. Här är en bild på hur jag satt ihop diesen och på den första ringen jag stansade ut för att se så det blev rätt storlek. 


Till baksidan på min shakerbox stansar jag ut en cirkel i samma storlek som den största jag använde till ringarna. Tycker att det är ett lätt sätt att få shakerboxen fin.

Pallepappret finns inte i webshoppen, men man brukar kunna höra av sig till Malin så brukar hon kunna hjälpa till så att du kan beställa ett par stycken ändå. 

Glöm nu inte att kika in här i bloggen för att se vad de andra i teamet hittar på. Blogginlägg varje tisdag och torsdag. Vi finns även på instagram under namnet Pysseltagentips. I fb-gruppen Skapat med Pysseltagen länkar vi alltid till blogginläggen. 

Må gott och ha fina stunder vid pysselbordet.

Jag har använt:

Acetat Till fönstret på shakerdelen
Bokstavsdies versaler som jag använt till MIA 
De coola bokstäverna finns även i gemener med siffror, dem hittar du här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Petras tolkning

Hejsan alla fina pysslare! Idag är det min tur att visa vad jag har pysslat med med den fina moodboarden som inspiration. Jag fastnade för d...