torsdag 16 maj 2024

Moodboard - Petras tolkning

Hejsan alla fina pysslare!

Idag är det min tur att visa vad jag har pysslat med med den fina moodboarden som inspiration.
Jag fastnade för det lila och rosa rå det fick bli min utgångspunkt. 


Jag valde att göra två olika kort som är i samma format.

Jag har använt samma sorts mönsterpapperpapper och blomdies på båda korten. Sedan stansade jag ut en oval scalloped på den ena och färglade den fina studenttjejen på det andra.

Färgade in små runda former med distress oxider på Grattiskortet.
Bakom studenttjejen hade jag en stencil och bakom 

När jag stansade ut blommorna ville jag ha lite "liv" i dem och tog då lite foamsheet och en blöt babywipe som jag sedan lade pappersblomman på. Gick sedan över med ett verktyg som man har när man formar blommor. Det hittar du HÄR.
Jag gick även över bladen med verktyget för att få lite liv i det. Bladen är utstansade i grön cardstock och sedan drog jag några streck med en penna för att ge lite mer liv i det.

Först på baksidans ytterkanter så bladen rundas uppåt liksom:
...och sedan trycker jag till på framsidan:
...och sedan lite på bladen:


I mitten på alla blommor gjorde jag små droppar av Nuvo Drops. I den stora blomman lät jag dem först torka för att sedan göra några droppar till. Jag upplever att om jag gör för många nära varandra riskerar de att flyta ihop och det ville jag inte just nu.



Det här har jag använt:
Lila papper från Pysseltagens serie: Mörklila och Ljusare lila
Olika Nuvodrops
Verktyg till blommorna helt set, enstaka verktyg
Rosa och Lila distress oxide

Jag hoppas ni tycker att det var spännande att se alla våra fyra tolkningar av moodboarden. 
Haka på och gör ett eget alster vetja!
Ha en fantastisk dag!
 Kram Petra







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Färgglada Grattis-kort

 …. Med Pysseltagens färgglada papper! Hejsan! Hoppas att allt är bra med dig? I dagens inlägg vill jag erbjuda er lite färg och förhoppning...