tisdag 21 maj 2024

Ett enkelt shakercard

Hej på er
Tiden går fort och vi har passerat mitten på maj, Solen skiner, fåglarna kvittrar och naturen är fantastiskt grön. Jag tycker mycket om den här tiden, mycket tid spenderas utomhus både på jobbet som förskollärare och privat. Men ibland behöver jag komma undan värmen och då är det perfekt med en stund vid pysselbordet.

Jag fick många kommentarer senast när jag gjorde ett shakercard, klicka här så kommer du till det inlägget. Flera av mina vänner tycker att det är svårt och drar sig för att ens försöka. Så idag tänkte jag visa en annan, ganska enkel, variant på shakercard som ändå ger det lilla extra tycker jag.

Så här blev kortet. Lite svårt att göra det rättvisa, så ni får kolla in närbilderna nedan för lite extra effekter.


Jag gör helt enkelt så att jag stansar ut en form, i detta fall en fjäril, i mitt papper (Pysseltagens egna Årstider 10). Det går även att stansa ut ett hål med en textdie, en geometrisk form eller vad du vill egentligen. På baksidan av papperet sätter du först fast ett acetatark, OH-plast eller liknande för att få ett fönster som förhindrar att pärlor och glitter rymmer sen. Sedan ett dubbelt lager med 3D-tejp runt hela kvadraten för att få höjd. Sätt 3D-tejpen ganska nära runt ditt motiv för att glittret ska synas så mycket som möjligt. Denna gång kombinerade jag det ljuvliga glittret med microbeads för att få extra effekt på skaket.


En närbild på "shakerrutan" och det coola glittret.


En närbild på till för att ni ska kunna se hur snygg texten blir.

Stansade ut gratulerar i glossy mirror och en fotomatta i pearl mirror card. Perfekt med de där förpackningarna med 5 matchande mirror card. 

Jag önskar er en riktigt härlig dag!
Jag har använt:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Färgglada Grattis-kort

 …. Med Pysseltagens färgglada papper! Hejsan! Hoppas att allt är bra med dig? I dagens inlägg vill jag erbjuda er lite färg och förhoppning...