torsdag 1 augusti 2024

Till en golfare

Hej allesammans

Jag hoppas att ni har det bra, nu när vi har gått in i augusti och att pyssellusten finns hos er. Själv sitter jag uppe i sommarstugan, precis som jag gjorde förra gången jag skrev, och myser. Denna gång har jag tänkt att visa ett kort som ska skickas ända till USA. Jag har en gammal klasskamrat som flyttade dit och bildade familj. Hon var hemma i Sverige på besök förra året och det var jättekul att prata gamla minnen. Hon nämnde då att hon gillade golf så nu när hon fyller år blev det lätt att välja vad som skulle finnas på kortet.





Hon har också en helt underbar trädgård och därför tänkte jag att blommor utstansade med dies från Gummiapan passade fint att rama in namnet och golfbagen med. Det gröna har jag tagit det som jag har hittat och som Malin har inne i butiken, så det blev kryddväxter längst ner och chiliplantor fick bilda en klängväxt. Två rudbeckior hamnade i bagen och alla klubborna utom en fick då vara utanför och på marken. Golfbagen med klubbor och bollar är från Crafter`s Companion. Bakgrundspappret är ett akvarellpapper som jag färgade in i mitten med Distress Ink, även kanterna inkades in. Till namnet använde jag åter igen det fina alfabetet från Sizzix. Jag älskar dessa bokstäver. På golfbollarna  gjorde jag små knappt synbara prickar med en blyertspenna för att få rätt struktur på dem.


Detta har jag använt:


Önskar er många fina pysseltimmar
Kramisar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett kort med höstfärger!

 Hejsan!  Tisdag idag, och då är det min tur att visa ett alster. Idag valde jag att jobba med bland annat de nyheter som Reprint precis slä...