torsdag 8 augusti 2024

Till en odlare?


 Hej!

Hur är ni gällande odling? Är ni några trädgårdmästare som läser detta?
Jag önskar så att mina fingrar vore grönare även när jag inte färgar in med grön distress... 
Nåja, man kan inte kunna allt. Även om det vore najs....

Jag har gjort två kort där jag använt planteringslåda med grödor. Den verkar vara slut just nu tyvärr men nedan länkar jag till andra fina lådor samt växter som du kan fylla dem med. Bara fantasin sätter stopp!








Färglade lådan och växterna med mina oxider.
Jag trycker dynan mot ett underlägg.
Använder sedan en pensel och vatten som jag färglägger med. 






När jag hade färglagt klart hade jag rätt mycket färg över på mitt underlägg och då använde jag det till att göra den gröna bakgrunden med. Jag använde akvarellpapper. Jag sprayade lite med vatten på färgen som var kvar så det blev ganska blött. Tryckte pappret mot underlaget tills i stort sett hela pappret var infärgat. Lät det torka. istället för att trycka pappret igen så tog jag en akrylkloss och tryckte mot färgen och sedan på pappret. På så sätt har jag lite mer kontroll på vart färgen hamnar.

Under kortet med KRAM målade jag lite under lådan så det ser ut som att den står på marken.




Jag stansade ut bokstäverna K R A M i samma papper.
Stansade även ut i foam ark som jag satte bakom för att få lite djup i texten.

Detta har jag använt:
Distress Oxider
Alfabet
Foam ark
Planteringslåda med grödor


Tips på andra fina dies till fantastiska priser:
Trälåda
Växter: Två groddar, enkel blomma, hängande planta, tomatplanta, chiliplanta, vårblommor, små dahlior, jordgubbsplanta

Hoppas jag kunnat inspirera er lite.
Önskar er en fin dag !

Kram!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett kort med höstfärger!

 Hejsan!  Tisdag idag, och då är det min tur att visa ett alster. Idag valde jag att jobba med bland annat de nyheter som Reprint precis slä...