tisdag 17 september 2024

Ett kort med höstfärger!

 Hejsan! 

Tisdag idag, och då är det min tur att visa ett alster. Idag valde jag att jobba med bland annat de nyheter som Reprint precis släppt. 


Alltså de är så fina!! Jag har valt att använda både fram och baksida på ett av arken. 



Men innan vi kom så långt tog jag gesso och en stencil och gjorde en bakgrund. Lät det torka och under tiden stansade jag ut en text, även den från Reprint, och gnuggade lite med distress för att få lite extra färg och skugga. 



Passade på att stansa ut en cirkel från Simple & Basic med, de är så användbara! Dessutom är denna på rea just nu! Här är baksidan på det ark med cut outs som jag använt. Bara det är ju ljuvligt! Jag valde att stansa på en del av pappret som jag inte kommer använda. Det är dock väldigt många fina bilder på arken! 

Monterade pumpabilden på papper ur det färgkordinerade kitet som passar till både höst och julpapper. De har olika färger/nyanser på både fram och baksida. Genomtänkt och bra för en sådan som jag som gärna slipper strulet med att leta exakt rätt nyans på papper. Finns det redan klart, är jag ytterst tacksam! 


Sedan gnuggade jag in mera gesso överallt, letade reda på en burk med guld/kopparskimrande färg som jag strök på lite här och där. Stänkte lite svarta prickar med. Jag stansade även ut ut de sötaste höstlöven och gav de lite nyans med distress innan jag monterade alltihopa med lite distanstejp.



Material: 

Enfärgad kartong i set

Klippark

Stencil

Grattisdie 

Cirkeldie 

Lövdies

Distressdynor 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Färgglada Grattis-kort

 …. Med Pysseltagens färgglada papper! Hejsan! Hoppas att allt är bra med dig? I dagens inlägg vill jag erbjuda er lite färg och förhoppning...