torsdag 19 september 2024

Färgglada Grattis-kort

 …. Med Pysseltagens färgglada papper!

Hejsan! Hoppas att allt är bra med dig?

I dagens inlägg vill jag erbjuda er lite färg och förhoppningsvis blir ni också sugna på att skapa med dessa härliga papper. Det är ju alltid bra att ha lite Grattiskort på lager tycker jag. Och just ett av dessa ska min kusin få. 

Jag har använt dessa två papper:







Och det blev dessa två kort:


Tårtbiten är utklippt från papprets sida där det är stora tårtbitar:


Grattistexten är dies från Gummiapan. 

De gula blommorna har jag stansat ut i kaffefilter som jag sedan satt ihop med en brad. Efter det färgade jag in dem med liten dusch av vatten samt stämpelfärg från en dyna som jag tryckt mot ett underlägg. Efteråt torkade jag med embossingfön. Önskar ni en utförligare beskrivning så får ni säga till 💛

När jag gjorde ballongen tog jag en cirkeldie och sedan klippte jag nederdelen på ballongen för hand. Skarven syns inte då jag knöt snöret precis där. 

Detta har jag använt:

Cirkeldie 
Papper från Pysseltagen ballonger och tårtbit
Kortbas
Grattisdies från Gummiapan
Olika Blomdies. Bla dessa 
Brads
Embossingfön till att torka blommorna

Ha en fantastisk dag!
Kramar Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Färgglada Grattis-kort

 …. Med Pysseltagens färgglada papper! Hejsan! Hoppas att allt är bra med dig? I dagens inlägg vill jag erbjuda er lite färg och förhoppning...