torsdag 17 oktober 2024

Blommor och….

….blad från Spellbinders!

Hej på er!

Jag kunde inte motstå dessa fina blommor så det fick bli ett köp 🌻. 

Jag har använt det här till dagens kort:




Det resulterade i dessa två kort. 







Till bakgrunden har jag använt Distress oxider, en stencil och stämplar. 








Nu är det dags att planera och placera blommorna som jag har stansat ut ur detta papper och lite ur mirror cardstock. Det färgade pappret är matt och har två olika nyanser på fram och baksidan. 



Jag lägger ut blommorna så som jag vill ha dem på kortet. Sedan tar jag removable tejp i tre remsor. För att de inte ska vara FÖR klibbiga så fäster jag dem på min tröja …( inser där och då att OJ vad dammig jag var 😂)
Tejpen fäster jag över de lösa blommorna och bladen. 


Nu kan jag lyfta upp allt i ett sjok för att sedan kunna vända på allt och sätta dit lim. Jag använder Bokbindarlim som är superbra till detta. 

Sedan är det bara att vända på allt och fixera det på plats. Efteråt limmar jag dit några mindre blad där det passar. 

Detta har jag använt:

Hoppas att jag kunnat inspirera dig till att 
göra lite Blom-kort. Dessa kan ju varieras i det oändliga. 
Ha en fin dag!
Kram Petra 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blommor och….

….blad från Spellbinders! Hej på er! Jag kunde inte motstå dessa fina blommor så det fick bli ett köp 🌻.  Jag har använt det här till dagen...