tisdag 15 oktober 2024

Första julkorten med papper från Reprint!

 Hej!! 

Vi har haft årets första rejäla frost, så nu kändes det okej att börja med årets julkort. Jag väntar oftast lite för länge, men nu kändes det rätt. :) 



Jag hoppas ni har sett de urtjusiga papper som Reprints kom ut med för ett tag sedan? Jag köpte på mig paketet i ”8x8, de kändes som i en bra storlek. Inte för små och inte för stora. 


Jag har bara klippt ut rätt storlek av det mönstrade pappret och skrapat på kanterna. La på lite distress på kanterna för att ge lite uttryck. Det behövs inte mera ibland! 


Detta kort är i slimline. Jag skar ner det lite bara så passade det perfekt. En halva av de mönstrade blev perfekt. 



Det andra kortet är i storleken A6. En standardstorlek med andra ord. Stänkte i vanlig ordning vit färg på korten och letade reda på några gamla bokstäver och dies som jag stansade ut. Monterade det hela på kortbaser.  Klart! 😊

Materialista:

Reprints mönstrat papperspaket

Olika dies -God Jul

Akryl - vit färg







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första julkorten med papper från Reprint!

 Hej!!  Vi har haft årets första rejäla frost, så nu kändes det okej att börja med årets julkort. Jag väntar oftast lite för länge, men nu k...