torsdag 23 april 2020

Enkla kort

Den här veckan så tänkte jag visa upp två olika kort.
Dom är gjorda med hjälp av 2 enfärgade Cardstock och ett av Malins underbara mönsterpapper.

Det första är ett 6x6" kort.
Tog ett grönt cardstock och delade på mitten.
Sen tog jag ett vitt cardstock och skar ut 2st mattor i 5 3/4×5 3/4" och skar mönsterpappret i 5 1/2×5 1/2"
Monterade ett set på framsidan och ett set på insidan.
Fantastiska papper som man verkligen blir glad av.

På framsidan gjorde jag en liten twist.
Skar till en bit av det vita Cardstocket och satte fast högst upp på kortet.
Använde en supersnygg handstans från Xcut och böjde till pappret lite för att få känslan av en glasskiosk.
Hittade en passade stämpel i mina gömmor.
"A little yummy for your tummy"

Till nästa kort skar jag av 4" av det gröna cardstocket så storleken blev 6×8"och bigade på 4"
Den gröna biten som vart kvar skar jag ner till 6×2 1/2"  stansade utmed hela kanten med handstansen.
Skar till av mönsterpappret en bit som vart 6×2 1/2" tejpade fast den först på framsidan av kortet och satte sedan fast den gröna delen med distanskuddar
Dekorerade sen med lite halvpärlor och några passande texter.

Materialet som gick åt var 1 st grönt Cardstock, 1st Vitt Cardstock och 3st 6x6" mönsterpapper
Alltså väldigt smidiga att göra och nästan inget spill.

Trevlig helg på er
Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...