tisdag 14 februari 2023

ATC - på temat alla hjärtans dag

Idag är det alla hjärtans dag och då tyckte jag att det passade att visa er en serie med ATC-kort med hjärtan. För mig är alla hjärtans dag en dag att på olika sätt uppmärksamma människor i min närhet som jag gillar.  

Jag började med att stämpla på ett slätt akvarellpapper i A4 storlek. Fyllde pappret så bra jag kunde och stansade sedan ut mina 6 ATC-kort med en die från Gummiapan.

Stansade ut ett hjärta i varje panel och färgade in de olika hjärtanen med distress watercolor pencils. På bilden nedan ser ni vilka färger jag valde att använda.  


Sedan limmade jag fast både panelen och hjärtat på ett annat ATC-kort för att få stadga. 


Jag valde att använda lite svart distress crayon längs botten av hjärtat för att få det att poppa. Stänkte lite akrylfärg för att få mer liv i bakgrunden.


Använde en hot foil plate för att få den fina texten SHINE BRIGHT. Svart foil på craft papperet och matt silver på den svarta. I ett av de andra hot foil seten medföljer några olika banners så en av dem använde jag för att stansa ut texten. Fäste bannern på en bit cardstock med hjälp av häftapparat och sedan limmade jag fast dem på kortet. Avlutade med att limma dit några vita halvpärlor. 


Här får ni närbilder på de individuella ATC-korten.






Må gott!



Länkar till det jag använt: 

ATC die från Gummiapan

Clearstamps från Ciao Bella - Numbers

Clearstamps från Ciao Bella - Home for the holidays

Hjärtdies från Crealies

Distress watercolor pencils - set 1

Distress watercolor pencils - set 2

Distress watercolor pencils - set 3

Akrylfärg - metallic bronze

Hot foil set - texten

Hot foil set - bannern

Vita halvpärlor

Foil - svart

Foil - matt silver

Distress crayons - Black soot

Distress oxide pad - Black soot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...