torsdag 16 februari 2023

Lek med foil

 Hej

Ja, nu är det torsdag igen och dax med ett nytt inlägg.

Idag visar jag lite hur jag har använtmig av Hot Foil. Jag har gjort två kort 


Jag tänkte att det kunde vara kul att göra ett eget bakgrunspapper, så jag började med att
färglägga ett akvarellpapper med Distress watercolor pencils .Jag använde mig av blå, turkosa och gröna nyanser, och avslutade med att dra över med en blöt ren pensel över var färg. När pappret var torrt tog jag en hot foil plate med prickar och foilierade med guld. Riktigt läckert. Satte sedan dit en kvadrat av det färglagda akvarellpappret, en text på och tillslut några blommor och blad.



Till detta kort har jag använt samma foil plate med prickar som det tidigare kortet. Nu har jag 
använt ett vanligt vitt slätt cardstock istället. Sedan stansade jag ut ett hjärta och en ram. Bården under bandet är gjort med en vanlig die. Här finns några videos som visar hur man gör.



Detta använde jag




Fortsatt mysig torsdag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...