tisdag 21 februari 2023

En bok till sig själv!

 Hej på er!

Idag är det min tur (Lena) att visa er något igen och denna gång blir det en liten "ego"-bok, när vi var små hade vi ju "mina vänner" böcker som kompisarna fick fylla i, denna bok är bara ens egen, fast i samma stil. Och mellan alla sidor om sig själv kan man ju om man vill fylla på med vecko eller månadsblad så det också blir en kalender/journal och planningbok att använda dagligen om man vill.


Boken har måtten 18x17.
(grundpärm som jag visat innan från Clas Olsson, utskuren till önskat mått, kanter täckt med svart vävtejp)


Denna bok har ett resårband som håller den stängd, då gör man två hål i de yttre hörnen på bokens baksida, limmar dit hålförstärkare på båda sidor, fäster resårbandet med en knut på från insidan i båda hålen, ni kommer se på bilden här under hur det ser ut.

Här kommer en bilder från bokens alla sidor..















TIPS; för att göra boken både roligare att fylla i och titta i använd gärna olika pennor i olika tjocklekar och olika färger, man kan dekorera boken mer och göra mer personlig med tex washitejp och stickers.

Material; 
Papperna jag använt är alla Pysseltagens egna men jag lyfter fram några som är lite huvudpapper i denna bok:

Patina 25  till omslaget
Journaling 18  flera av rubrikerna
Sticky tape Använder alltid denna för att klä mina böcker
Spectrum Noir illustrator  perfekta att måla/skriva med på dessa papper.

Hoppas detta ger er inspiration till att göra er egen bok eller varför inte till någon annan?

Ha det gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...