tisdag 28 februari 2023

Grattis - bingo

Hej alla bloggläsare!
Så var det redan tisdag igen och det är min tur att försöka inspirera er. Denna gång blir det med två lika - men olika kort. Jag brukar ofta göra två snarlika kort när jag är ändå har har en idé och har alla grejer framme, ett smart sätt att bygga upp sitt kortförråd. 



Jag började med att stämpla lite på bakgrundspapperet som heter Journaling 7 och är från Pysseltagens egna papper. Distressade kanterna för att få lite karaktär, monterade på en bit svart slät cardstock som jag distressade kanterna på. 

Sedan skar till ett par tags av Pysseltagens papper Patina 23 och färgade in med distress oxide salvaged patina och lite black soot. Gjorde en matchande liten vimpel med färgade in den lilla med samma färg, men denna gång lite starkare. Tog lite brun crayon längs med kanterna. Stämplade med textstämplar från Gummiapan för lite mer liv.



Bingobrickan stämplade jag med versafine onyx black i min stamping buddy. Färgade in väldigt svagt med distress oxide salvaged patina och sedan använde jag lite brun crayon och gjorde den lite dovare. Stämplade sedan bingobrickan igen för att få ett lite krispigare stämpeltryck.



Som dekorationer använde jag ett par dies utskurna i kvistpapper, några vita knappar, ett par snören, en vimpel med en liten grattistext och en grattisdie.




Jag har använt:

Stämplar från Gummiapan:
Små slitna hjärtan

Svart slät cs
Cirkel dies med scallop kant
Distress crayons set 3
Distress oxide black soot

Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Winnie the Pooh

 Hejsan! För er som kanske känt mig en längre tid så vet ni att jag har en förkärlek till just den där lilla björnen. Min mailadress har for...