torsdag 2 mars 2023

Ett kycklingkort till påsk

Nu är det åter dags med ett blogginlägg ifrån mig Christina, och denna gång hade jag tänkt att visa ett påskkort. Vi gör väl inte lika många påskkort som julkort, men jag vill gärna visa ett kort som jag har gjort med den söta kycklingen från ilnegoziodellamammadicle. Därifrån kommer även staketet och cirkeln med den vågiga kanten.






Till kycklingen använde jag mig utav spillbitar av cardstock
Målade lite med Spectrum Noir för att få lite mera djup. Tog även hjälp utav en vit gelepenna för highlights. Till ögonen satte jag en vit halvpärla i det svarta. Ägghalvan målades på samma sätt som kycklingen

Dessa färger använde jag.
Till cirkeln bakom kycklingen använde jag två dies, en cirkel med en rak och en med vågig kant. Bakom cirkeln sitter staketet och bakom det ett hönsnät. Där har jag stansat ut motivet två gånger och klippt bort cirkeln som finns runt om och sedan pusslat ihop så att det blir ett större nät. Mönsterpappret med kycklingarna är pysseltagens eget. Sedan har jag tryckt ut "Glad Påsk" med en die från Gummiapan. Bannern som texten sitter på är från ett äldre set från Crealies.



Detta har jag använt

Crealies CLNestXXL63


Önskar nu er alla många mysiga pysseltimmar
Christina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annorlunda vårblommor till Marie

Hej Idag vill jag visa er ett kort som jag har gjort till min dotter, som snart fyller år. Jag tror inte att hon läser i bloggen, men om hon...