torsdag 23 februari 2023

Stamping Foam del 1

 Hej. 

Då var det torsdag igen och min tur att visa er hur jag använder Stamping Foam.
Det är ett material som kan användas om och om igen. 
Jag ska visa hur jag gör olika bakgrunder med det.

Man värmer det med en embossingfön i ca 10-20 sekunder och sedan gör man olika avtryck med diverse material. I detta inlägget och i min youtubefilm (se länk nedan) visar jag hur jag gör med dies, utstansat ord och en stickad tröja. Variationerna är oändliga!

När avtrycket är klart färgar jag in med olika Distress oxider och sedan sprayar jag lite med vatten. Trycker mot det papper jag vill ha det på. Håller kvar i några sekunder. Klart! 

Man rengör enkelt med vatten, babywipe och trasa. För att få bort det senaste avtrycket värmer du bara med embossingfönen igen.   

De färdiga korten ser du nedan. 
Avtryck av stickad tröja:
Avtryck med utstansat GRATTIS:
Avtryck med dies:

Jag filmade när jag gjorde bakgrunderna, HÄR finns en film där ni ser hur jag gjorde. 

Jag har använt:

Stamping Foam 

Distress oxider 

Embossingfön 

Sprayflaska 

Dies från Elizabeth Craft


Tack för titten. Ses snart igen.

Tips! Vi har ett nytt instagramkonto som heter Pysseltagentips.


Hälsa gärna på oss där med. Om ni undrar över något eller har något annat ni vill meddela oss 
kan ni kommentera både här, på Facebook och på Instagram 

Kram Petra 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...