tisdag 7 mars 2023

Bullet Journal-April!

Hej på er!!

Jag jobbar på med min Bullet Journal och då månad för månad.

Jag har tidigare visat årets första månader och diverse sidor i denna bok på Pysseltagens facebooksida och nu är det dags för månad April. Påsken infaller ju i April så det blev lite tema på det, och viktigt här är ju att det blir lite extra lediga dagar så en egen ruta för det! ;-)


Ritat kalendern för hand med datum, veckodagar samt veckonummer i sidan.



Nästa uppslag blev en kombinerad motion/påsk, bra kombo med tanke på allt gottigt påskgodis och påskmat kanske, bara att kryssa i vid avklarat pass eller promenad.


Ser ut som många rutor men tänk en liten promenad var och varannan dag, så skönt i förhoppningsvis vårväder, och sätter man ett mål att klara ett visst antal dagar så blir det också en utmaning!


..och så påskplaneringen!


Som vanligt har jag använt Pysseltagens papper för Journaling, men just i detta inlägg länkar jag till;  


För färgad text har jag använt Spectrum Noir Illustrator

..och inte utan hålförstärkare! 
Och ett litet tips här, ladda alla de olika diesen i detta kit på en större pappersbit och kör alla på samma gång, så får man ut massor på en enda sväng i stansmaskinen ;-) Istället för att köra en die i taget.
Skönt att ha ett gäng klara när man ska förstärka hålen!

Hoppas detta gett er lite inspiration!

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

3 kort med papper från Maja design

Hej Idag tänkte jag visa något som för mig är väldigt ovanligt, jag har gjort kort som går i lila toner. Utmanade mig själv då jag faktiskt ...